Uredjenje lokala – kako smo uredili enterijer radnje za obuću

Ako otvarate svoju radnju sigurno da morate o monogo čemu da mislite i dosta toga da predvidite. Jedna od stvari o kojoj morate da vodite računa jeste uredjenje lokala. Uredjenje lokala određuje identitet vaše firme. Od toga kakvo ćete uredjenje lokala imati zavisi kakav ćete utisak ostavljati na mušterije.

Uredjenje lokala je posebno bitno ako se lokal nalazi u tržnom centru. Ovo zato što veliki tržni centri zahtevaju da pokažete 3D model vašeg lokala, kako bi njegov enterijer bio saobrazan sa enterijerom tržnog centra. Ovo je bio slučaj sa našim klijentom koji je želeo da otvori novu radnju za cipele u tržnom centru „Stadion Shopping Center“ na Voždovcu.

uredjenje lokala
Pogled na police.

Postojeće stanje i pripreme za uredjenje lokala

Mesto našeg lokala je na drugom spratu tržnog centra. Osnova lokala je jednostavnog pravougaonog oblika. Dimenzije osnove su 800×400 cm, s tim što je strana na koju se ulazi i zadnja strana ta uža, tj. 400 cm. Visina plafona je 350 cm. Kao što obično slučaj sa lokalima u tržnom centru prednja strana gde se ulazi je transparentna u staklu, a sa leve i desne strane su drugi lokali.

enterijer lokala
Mesto lokala.

Na mestu našeg lokala pre je bio drugi lokal, koji je zatvoren i ispražnjen. Klijent nije bio spreman da uloži puno novca u novo uredjenje lokala. Stoga nismo mnogo menjali postojeće stanje. Nije samo bio u pitanju novac. Potpuno promenjeno uredjenje lokala bi iziskivalo brojne dozvole i detaljne projekte.

Kao što smo rekli lokal je sa prednje ulazne strane bio u transparentnom izlogu. Prostor ima oblik kvadra s tim što na sredinama dužih strana i s leve i desne strane se nalazi po jedan stub 30x30cm. Prostor je inače bio potpuno prazan, bez ikakvih pregrada, paravana i sl.

uredjenje lokala
Lokal iz ptičije perspektive.

Podne pločice su bele boje. Zidovi su do 240 cm u belim panelima, a iznad u crnim panelima. Plafon ima spuštene gipsane delove za led trake i spot svetla. To ćemo kasnije iskoristiti za osvetljenje.

Kako smo osmislili uredjenje lokala

Pošto je trebalo da dizajniramo enterijer radnje za obuću najvažnije je bilo da uklopimo police u prostor. Police za cipele moraju da budu tako rasporedjenje da su na vidnom mestu i da ne ometaju prolaženje. Pored toga treba negde smestiti tabure ili fotelju gde bi mušterije probale cipele. I naravno, treba smestiti pult za kasu na zgodno mesto, tako da se do njega lako prilazi.

Klijet je već imao police za cipele u drugom lokalu. Naime ovo će biti nova radnja, pošto proširuje posao. Znači trebali smo da izmodeliramo postojeće police kako bi klijent video kako da ih složi i uklopi u ovaj lokal.

radnja za obuću
Police za obuću u drugom lokalu.

Police su visoke, i u elegantnoj su kombinaciji crne i bele boje. Imaju više vrsta polica, a jedina razlika je u dimenzijama. 2 komada su 264×130, 4 komada su 264×152, 2 komada su 240×1120 i 2 komada su 240×150 cm.

To je ukupno 10 polica i to je previše polica za ovaj prostor, ako uzmemo u obzir da tu treba da stane pult i da iza pulta ima mesta za magacin. Nismo želeli da ova radnja za cipele bude prenatrpana policama i samim tim nepregledna. Želeli smo po sredini čist prostor. Zato smo se odlučili da ubacimo samo 8 polica. Klijent je rekao da uzimajući u obzir količinu proizvoda 8 polica je sasvim dovoljno.

Složili smo ih tako što kad se uđe u lokal nalaze se po dve police uza zid sa leve i desne strane i to prvo ove što su 264×152 cm. Onda smo sa obe strane do stubova postavili tabure da mušterije tu mogu da probaju cipele. Na oba stuba je visoko ogledalo da mušterije mogu da vide kako im stoje cipele. Onda još po dve manje police sa obe strane i to ove dve što su 240×120 cm i druge dve što su 264×130 cm.

enterijer radnje za obuću
Ogledalo i tabure.

Onda dolazi pult za plaćanje koji je dubine 40 cm i nalazi se na sredini, a udaljen je 90 cm od zadnjeg zida. Zaposleni ulaze iza pulta sa leve strane. Prostor sa desne strane pulta zauzimaće mali magacin.

U kakvom je ambijentu naš enterijer radnje za obuću

Svaki lokal, prodavnica, ili bilo koji poslovni prostor, pa i radnja za cipele treba da ima dobro osmišljen i lep enterijer. Iako možda nismo toliko svesni, kada god udjemo u neku radnju, na nas itekako ostavi utisak enterijer lokala. Uredjenje lokala jeste deo njegovog identiteta i govori mnogo i o samom vlasniku i koliko kvalitetno vodi posao.

enterijer radnje za cipele
Pogled sa pulta ka ulazu.

Ambijent naše radnje za cipele treba da odiše ozbiljnošću. Potrebno je bilo nekako i na enterijer preneti utisak kvaliteta proizvoda. Zato nismo koristili puno boja. Držali smo se jednostavne kombinacije. Bio nam je potreban jasan i čist izgled enterijera.

Pošto su police u crnoj i beloj boji, držali smo se te kombinacije kada je u pitanju ceo enterijer radnje za cipele. Podne pločice su nam već bile u beloj boji, zidovi su već bili u beloj do 280cm, a dalje u crnoj boji. Odlučili smo da pult za plaćanje bude u crnoj i beloj boji i to da radna površina bude u beloj, a strane u crnoj boji i da sve površine imaju sjaj. Na prednjoj strani pulta je znak proizvoda bele boje, a iza i iznad pulta je još veći znak crne boje, pošto je zid beo. Ovo čini jak kontrast jer je površina u crnom, a znak je u belom sjaju i obrnuto.

Desno od pulta mali magacin je od belih panela. Ideja je bila da se magacin ne primećuje mnogo, pošto je okolo beo zid. Pored toga ogledala na stubovima, jedno naspram drugog vizuelno povećavaju prostor. Do njih sa obe strane je po jedan tabure svetlosive boje.

Sve ovo pojačava utisak jedne jednostavnosti s jedne strane i kvaliteta i profesionalizma sa druge strane. Prostor je simetričan, a fokalna tačka je na pultu i znaku proizvoda koji lako upada u oči kada se uđe.

Osvetljenje

Osvetljenje se sastoji od led traka sakrivenih gipsanim spuštenim plafonom u koji je montirano puno spot svetiljki. Budući da se radnja nalazi u tržnom centru i da nikad nema prirodne svetlosti, osvetljenje igra veoma bitnu ulogu. Takodje osvetljenjem pojačavamo kontrast i naglašavamo pojedine površine, ili objekte, koje želimo da istaknemo.

uredjenje lokala
Pogled na pult.

Pored osvetljenja koje se nalazi u spuštenom gips plafonu, svaka polica ima svoje akcentno osvetljenje. Ovim se veoma efikasno mušterijama upućuje pažnja na proizvod, što i jeste glavni cilj.

Zaključak

Klijent je od nas dobio uredjenje lokala kojim je ne samo zadovoljio kriterijume tržnog centra, što je bilo neophodno da bi dobio dozvolu za rad. Dobio je lep, jednostavan i upečatljiv enterijer poslovnog prostora koji ostavlja utisak profesionalnosti i kvaliteta. Mesta ima dovoljno, prostor je simetričan, čistih i ubedljivih formi, sa akcentom na pult na kome se jasno vidi naziv irme „ Emelie Strandberg“.

Similar Posts